Z zagranicy: Wypadek samochodowy w kinie. Szokująca kampania Volkswagena Data publikacji: 11.08.2016

 

Jak skutecznie zwrócić uwagę na niebezpieczeństwo używania telefonów komórkowych w trakcie jazdy samochodem? Doskonale poradził sobie z tym Volkswagen. Przeprowadzona przez niego szokująca kampania społeczna w wybranych kinach w Hongkongu z pewnością na długi czas pozostanie w pamięci widzów.

Niemiecki koncern Volkswagen, który już od blisko 80 lat produkuje znane na całym świecie samochody, przygotował niezwykłą kampanię społeczną promującą bezpieczną jazdę autem „Eyes on the road”. Widzowie wybranych kin w Hongkongu mogli na własnej skórze poczuć, jak niebezpieczne jest odbieranie wiadomości tekstowych podczas prowadzenia pojazdu.

Przed seansem filmowym puszczony został film nakręcony z perspektywy kierowcy prowadzącego samochód. W tym samym momencie każda osoba znajdująca się na sali otrzymała smsa - wykorzystano do tego specjalny nadajnik wskazujący na lokalizację użytkownika telefonu. W chwili, w której widzowie spojrzeli na ekrany swoich komórek, samochód wjechał w drzewo i się roztrzaskał. Pisk opon, dźwięk tłuczonego szkła i widok zbitej szyby samochodowej wywołał szok na twarzach widzów. Na ekranie pojawiło się hasło: „Używanie telefonów komórkowych jest obecnie główną przyczyną śmierci za kierownicą. Przypominamy, aby patrzeć na drogę. Volkswagen - Das Auto”. Film można obejrzeć tutaj: (https://www.youtube.com/watch?v=R22WNkYKeo8).

Źródło zdjęcia: http://www.adweek.com/adfreak/volkswagen-freaks-out-whole-movie-theater-devious-dont-text-and-drive-psa-158232

 


PODSTAWOWE DANE O AKCJI:

 
FIRMA:  Volkswagen
REKLAMOWANY PRODUKT: bezpieczna jazda samochodem
TERMIN:  kwiecień 2014 r.
ZASIĘG:  Hongkong
AGENCJA: Ogilvy (Beijing)