Widownia kinowa

Widzowie kin sieci Multikina to osoby młode (90% ma od 15 do 40 lat), wykształcone (średnie lub wyższe wykształcenie ma 85%), z ponadprzeciętnymi dochodami i ceniące wysoką jakość.

 

Profil widza*

  • 61% widzów to kobiety

  • Trzon (67%) stanowi grupa wiekowa 18-40 lat

  • 80% widzów deklaruje co najmniej średnie wykształcenie (34% - Średnie)

  • Wydatki na rozrywkę to 285 zł miesięcznie

  • 63% posiada zarobki przekraczające 2000zł netto

  • Widzowie to osoby aktywnie korzystające z portali społecznościowych 78% Facebook

  • Profil Multikina Facebook posiada prawie 600 000 fanów.

  • 51% widzów bywa w kinie co najmniej raz w miesiącu

  • 57% wybiera kino dla przyjemności, 42% - dla nowości filmowych

  • 51% planuje wizytę wcześniej, 89% natomiast wybiera wcześniej film. Informacji o filmie szukamy najczęściej na stronie internetowej kina – robi to 73% widzów.

  • Najczęściej idziemy do kina z przyjaciółmi -55%, z partnerem - 45%, oraz z rodziną – 19%.

  • Wybieramy kino najczęściej pod kątem repertuaru – 46%, oraz bliskości od miejsca zamieszkania – również 46%

  • 38% widzów zakupuje przekąski w kinie podczas każdej wizyty

  • Preferowane gatunki filmowe to komedie (78%), sensacje (34%) oraz kino grozy (34%)

 

*na podstawie badania zachowania i preferencji widzów Multikino, MillwardBrown grudzień 2011.