W pierwszym kwartale 2012 roku Polacy wybierali Multikino Data publikacji: 11.06.2012

W pierwszym kwartale 2012 roku frekwencja w kinach wzrosła w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym, jednak zmianie uległy udziały rynkowe. Cinema City straciło sześć punktów procentowych, a Helios trzy. Wzrost sprzedaży biletów odnotowała spółka Multikino, z 21% w pierwszym kwartale 2011 roku do 26% w tym samym czasie w roku bieżącym, prześcigając grupę Helios o siedem punktów procentowych. Na początku bieżącego roku frekwencja wzrosła również w kinach jednosalowych. Jednak mimo zwiększenia frekwencji, kina jednosalowe nadal posiadają znikomy udział w rynku kinowym, utrzymujący się obecnie na poziomie poniżej 20%.

 

Do wzrostu frekwencji w kinach na pewno przyczyniły się premiery filmowe z pierwszego kwartału 2012 roku. Tytuły, które według Boxoffice.pl przyniosły od stycznia do marca bieżącego roku najwyższą frekwencję, to: „W ciemności”, „Kot w butach” w 3D, „Dziewczyna z tatuażem”, „Alvin i wiewiórki 3”, „Sherlock Holmes 2”, „I że cię nie opuszczę”, „Róża”, „Sztos 2”, „Podróż na tajemniczą wyspę” w 3D oraz „Żelazna dama”.

 

Takie filmy, jak bijący rekordy popularności „Nietykalni”, „Avengers” oraz kultowi „Faceci w czerni 3” w 3D, powinny utrzymać tendencję wzrostową w drugim kwartale 2012 roku. Dzięki temu klienci korzystający z oferty Multikino Media i reklamujący się w kinach Multikino dotrą do jeszcze szerszej grupy odbiorców – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Multikino Media.