Reklama kinowa na pierwszym miejscu! Data publikacji: 25.04.2023

Badanie opublikowane przez największego brokera reklamy kinowej na świecie, National CineMedia (NCM®) wykazało, że reklamy wyświetlane w kinach zajmują pierwsze miejsce pod względem skupienia uwagi konsumentów w porównaniu ze wszystkimi innymi platformami wideo. Reklama kinowa jest najlepszym medium dla marek, aby dotrzeć i zaangażować młodą i różnorodną publiczność. W kinie uwaga skupiona na reklamach jest od 4 do 7 razy wyższa niż we wszystkich innych kanałach wideo.


  • Kino jest platformą medialną numer jeden, jeśli chodzi o skupienie uwagi konsumentów na reklamie.
  • 2,5 razy więcej konsumentów ogląda reklamy w kinach niż w telewizji i CTV.
  • Konsumenci oglądają więcej reklam w kinie niż na platformach wideo.

National CineMedia opublikował wyniki badania pomiaru uwagi wśród konsumentów podczas oglądania reklam. Zostało ono przeprowadzone przez Lumen (wiodącą firmę technologiczną zajmującą się pomiarem uwagi) oraz agencję dentsu. Badanie wykazało, że reklamy kinowe zajmują pierwsze miejsce pod względem skupienia uwagi konsumentów. Wyniki zainteresowania reklamą w kinie dla różnych marek i kategorii były od czterech do siedmiu razy wyższe niż we wszystkich innych kanałach wideo, w tym telewizji, CTV, reklamach społecznościowych i cyfrowych.

Z badania wynika, że dwa i pół razy więcej konsumentów ogląda reklamy wyświetlane w kinach w porównaniu z telewizją i CTV – 97% w przypadku reklam kinowych w porównaniu z 38% w przypadku telewizji i 35% w przypadku reklam CTV. Konsumenci oglądali również reklamy kinowe przez dłuższy czas w porównaniu z innymi platformami wideo – trzy razy częściej niż w przypadku telewizji i CTV oraz do dziesięciu razy częściej niż w mediach społecznościowych.

Do określenia wskaźników uwagi w badaniu wykorzystano zastrzeżoną technologię śledzenia wzroku firmy Lumen i zastosowano kwestionariusze wyboru marki w celu skorelowania skupienia uwagi na reklamie, zapamiętania produktu i późniejszego zamiaru dokonania zakupu. W badaniu wzięły udział Wendy's, adidas i 10 innych marek z branży detalicznej, motoryzacyjnej, odzieżowej, CPG, QSR, telekomunikacyjnej, rozrywkowej i farmaceutycznej.

Źródło informacji: https://newdigitalage.co/strategy/cinema-ads-rank-no-1-for-attention-in-new-study-from-national-cinemedia-lumen-and-dentsu/